Ще кілька років тому, подорожуючи Європою українці розповідали про те, як багато людей на візках можна зустріти у кафе, музеях, на вулицях. В Україні їх майже не видно. Певно, не через те, що людей з особливими потребами у нас менше. Середовище просто не прилаштоване для життя всіх. Інша нагальна проблема – упереджене ставлення до людей з особливими потребами. Це стає завадою на шляху до освіти, зайнятості, отримання послуг. Більшість людей з особливими потребами не беруть участі в процесах прийняття рішень з питань, що безпосередньо впливають на їхнє життя. Здобуття освіти людьми з особливими потребами – надважливе питання, від якого залежить їх включення у соціальне життя. Інклюзія – поштовх для суспільства стати на щабель вище, бути толерантнішими.
Проаналізувавши нормативно-правові документи щодо інклюзивного навчання, слід зазначити, що гостро стоїть питання оформлення документації та взаємодії команди психолого-педагогічного супроводу – практичного психолога, учителя-логопеда, учителя та асистента вчителя.
З метою вдосконалення системи роботи з інклюзивної освіти 05 листопада на базі нашого закладу відбувся семінар-практикум асистентів учителів, практичних психологів та соціальних педагогів Великоолександрівського району з інклюзивної освіти з теми «Особливі діти - особливі потреби».
Про типову документацію працівників психологічної служби в системі освіти розповіла Соромля А.О., методист КЗ «Великоолександрівський РМК». Методист Кулага Н.В. висвітлила питання «Аспекти професійної діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі».
Зі знанням справи включилися в роботу семінару вчителі, які індивідуально працюють із дітьми. Вони поділилися своїм досвідом та методами роботи. Практичний психолог нашого закладу Чечіна Л.В. провела тренінг з учасниками семінару «Особливі діти – особливі потреби».
Дякуємо всім учасникам та організаторам семінару.
|