Що повинен знати і вміти майбутній першокласник.
Загальний розвиток
1. Знати своє прізвище, ім'я та по батькові як звуть батьків, ким вони працюють, домашню адресу і телефон;
2. Знати, в якому місті/країні він живе , і вміти назвати інші знайомі йому країни світу;
3. Знати назви найпоширеніших рослин, тварин, комах, вміти розрізняти звірів, птахів і риб, відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти - від ягід і овочів;
4. Орієнтуватися в часі, знати час доби, пори року, їх послідовність, скільки місяців у році, днів у місяці, днів у тижні, годин в дні, знати дні тижня;
5. Мати уявлення про природні та погодні явища;
6. Знати основні кольори;
7. Знати поняття «право-ліво»;
8. Знати назви популярних видів спорту, найпоширеніших професій, основні правила дорожнього руху і дорожні знаки;
9. Вміти назвати прізвища відомих письменників і поетів;
10. Знати свята;
11. Вміти розповісти, чим він любить займатися;
Інтелектуальний розвиток
У цій області дитина повинна вміти:
- вирішувати прості логічні задачки, головоломки і ребуси, відгадувати загадки;
- знаходити зайвий предмет у групі;
- додавати до групи відсутні предмети;
- розповідати, чим схожі або відрізняються ті чи інші предмети;
- групувати предмети за ознакою і називати його ;
- відновлювати послідовність подій (що було спочатку, потім); розкладати картинки у правильній послідовності.
Слух, зір, увага, пам'ять, мова
- знаходити 10-15 відмінностей на двох схожих картинках;
- точно копіювати простий візерунок;
- описувати по пам'яті картинку;
- запам'ятати пропозицію з 5-6 слів і повторити його;
- писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
- прочитати напам'ять вірш, розповісти казку;
- переказати почуту розповідь;
- складати розповідь за картинкою!
Основи математики
- вміти рахувати від 1 до 10 і назад, відновлювати числовий ряд, в якому пропущені деякі числа;
- виконувати лічильні операції в межах десяти, збільшувати/зменшувати кількість предметів «на-віч», «на два»;
- знати поняття «більше-менше -порівну »;
- знати прості геометричні фігури, вміти складати аплікації з геометричних фігур;
- вміти порівнювати предмети за довжиною, ширині і висоті;
- вирішувати прості арифметичні задачки;
- вміти поділити предмет на дві/три/чотири рівні частини.
Читання
- відрізняти букви від звуків, голосні від приголосних;
- може знайти потрібну букву на початку, середині і наприкінці слова;
- підбирати слова на задану букву;
- ділити слово на склади;
- читати пропозиції з 4-5 слів і розумів прочитане.
Навички письма
- правильно тримати ручку та олівець в руці;
- проводити безперервні прямі , хвилясті, ламані лінії;
- обводити по контуру малюнок, не відриваючи олівця від паперу;
- вміти малювати по клітинках і точках; вміти домалювати відсутню половину симетричного малюнка;
- копіювати з зразка геометричні фігури;
- вміти продовжити штрихування малюнка;
- вміти акуратно зафарбовувати малюнок, не виходячи за контури.
Прищеплюйте дитині елементарні правила поведінки ще до школи!
Діти повинні:
- першими вітатися;
- ввічливо прощатися;
- дякувати за надану допомогу;
- говорити тихо, не привертаючи до себе уваги, не заважати іншим;
- ввічливо звертатися з проханням;
- не перебивати мовця;
- не втручатися в розмову старших;
- дотримуватися порядок, чистоту.